چگونه در مقابل ویروس کرونا از کودکان مراقبت کنیم؟

چگونه در مقابل ویروس کرونا از کودکان مراقبت کنیم؟

چگونه در مقابل ویروس کرونا از کودکان مراقبت کنیم؟ ویروس کرونا یا کووید-۱۹ ویروسی است که قابلیت انتشار فرد به فرد بسیاری دارد و به سادگی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

کودکان و نوزادان  بخاطر سیستم ایمنی ضعیف تر و نیز عدم رعایت موارد بهداشتی بیشتر در معرض بیماری هستند. شیرخواران و کودکان کم سن تر معمولا انگشتان خود را مک می زنند. یا هر چیزی را به دهان خود می برند. به وسایل خانه و اسباب بازی دست می زنند. بنابر این رعایت نکات بهداشتی در کودکان بسیار ضروری است.

نکات بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در کودکان:

۱-اسباب بازی ها و ظروف غذاخوری کودک را ضد عفونی  کنید. اسباب بازیهایی که قابلیت شستشو ندارند از دسترس کودک خارج کنید. اسباب بازی ها یی را که قابلیت شستشو دارند یا پلاستیکی و یا فلزی هستند ، با دقت و مکرر با آب و مواد شوینده بشویید.

۲- از فوت کردن و جویدن غذای کودک بپرهیزید.  نرم کردن غذای کودک را با انگشت انجام ندهید. برای اینکار از پشت قاشق استفاده نمائید.

۳-از ظروف غذایی مشترک استفاده نکنید. برای هر کودک، ظرف مخصوص خودش را استفاده کنید. با قاشق خود به کودک غذا ندهید. حتی اگر کودک دوقلو دارید ظروف هر کدام را جدا کنید.

۴- تغذیه مناسب برای کودک خود داشته باشید. مواد غذایی را بصورت بهداشتی پخت کنید. خودتان در خانه غذا تهیه کنید تا غذای تمیز و تازه در اختیار کودک بگذارید.

۵- مقدار خواب و استراحت کافی برای خود و  کودک خود فراهم کنید.

۶-در خانه بمانید. کودک را به جاهای شلوغ یا مهمانی نبرید. از حضور در مراکز خرید اجتناب کنید. مراکز شلوغ بسیار آلوده هستند و احتمال انتقال ویروس بسیار بالاست.

۷-موقع ورود به منزل، سریعا لباسهای خود را تعویض کنید و لباس بیرون را به داخل فضای خانه نبرید. پس از رسیدن به منزل، سریعا دست و صورت خود را با آب و صابون بشویید و سپس کودک را در آغوش بگیرید.

۸- تمام سطوح خانه را با مواد ضدعفونی کننده ضدعفونی کنید.

۹-روزانه ۲ تا ۳ بار هوای خانه را تهویه کنید تا هوای تمیز وارد فضای خانه شود.

۱۰- در صورت بروز علائمی مانند تب، سرفه، آبریزش بینی ،تنگی نفس یا بیحالی سریعا به پزشک مراجعه نمائید.

۱۱-در صورتی که علائم بیماری در کودک مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه نمائید.

۱۲- اگر یکی از اعضای خانواده بیمار باشد، او را در یک اتاق قرنطینه کنید و مراقب باشید کودک با آن فرد  تماس پیدا نکند. سطوحی که فرد بیمار با آن تماس داشته ضد عفونی کنید. از ماسک استفاده کنید.

۱۳- اگر کودک شما بیمار باشد، سعی کنید او را کمتر در بغل بگیرید. در صورت لزوم، طوری بغل بگیرید که صورتش مقابل صورت شما نباشد. ماسک بزنید. شستشوی دستهای خود و کودک بصورت مکرر لازم است. به صورت کودک دست نزنید. در صورت استفاده از دستمال کاغذی برای پاک کردن دهان و بینی، سریعا در کیسه فریزر انداخته و گره بزنید. سپس در سطل آشغال بیندازید. از رها کردن دستمال یا ماسک یا دستکش در محیط خانه خودداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *