نحوه قنداق کردن نوزاد

چطور نوزاد خود را قنداق کنیم؟

از لحاظ علمی قنداق برای نوزاد توصیه نمی‌شود. اما برخی از نوزادان دچار کولیک هستند و زیاد گریه می‌کنند، دست و پای خود را زیاد حرکت می‌دهند و حرکت زیاد دست و پا باعث افزایش بی‌قراری و گریۀ نوزاد می‌شود. در این شرایط بهتر است نوزاد را یک قنداق سبک کنیم.

مرحلۀ اول:

– یک عدد پارچه مربعی شکل را روی زمین باز می‌کنیم.  این پارچه بهتر است نخی باشد سایز پارچه بهتر است ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر باشد.

مرحلۀ دوم:

– پارچه را روی سطح صاف قرار دهید. ۲۰ سانتی متر از یک طرف پارچه را مانند روسری تا کنید. نوزاد خود را روی پارچه قرار دهید در ابتدا دست چپ نوزاد را در داخل پارچه تا شده قرار دهید و پارچه را روی نوزاد بکشید. سعی کنید پای نوزاد را اندکی صاف کنید.

مرحله سوم:

دست راست نوزاد را زیر پارچه قرار دهید و پارچه را روی نوزاد بکشید. تقریباً پارچه را صاف و محکم کنید. سپس با یک سنجاق پارچه را ببندید. این قنداق سبک باعث می‌شود نوزاد کمتر دست و پای خود را حرکت دهد. با این روش کولیک نوزاد بهتر خواهد شد. در ضمن نوزاد راحت‌تر می خوابد و کمتر بیدار می‌شود.

نکته:

کشیدن پای نوزاد و صاف کردن کامل آن ممکن است باعث در رفتگی مفصل لگن نوزاد شود. لازم نیست پای نوزاد کاملاً صاف شود بلکه همان بی‌حرکتی کافی است.

منبع: سایت wikiHow

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *